Rregulamin Sklepu Internetowego

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO 

WWW.LABAGUETTE.PL

  1. DEFINICJE

Poniższe terminy użyte w niniejszym regulaminie otrzymują następujące znaczenie:

  1. PrzedsiębiorcaLA BAGUETTE spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie (ul. Beskidzka 27, 30-622 Kraków), zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie Wydział 
    XI Gospodarczy KRS pod nr KRS: 0000669274, NIP 6793142530, 
    adres e-mail: zamowienia@labaguette.pl;
  2. Administrator Danych Osobowych – Przedsiębiorca;
  3. Formularz Rejestracyjny – elektroniczny formularz wypełniany przez Użytkownika w Sklepie Internetowym w celu założenia Konta Indywidualnego Użytkownika poprzez podanie adresu elektronicznego (e-mail) oraz hasła. Następnie po wypełnieniu Formularza Rejestracyjnego i utworzeniu Konta Indywidualnego Użytkownika, Użytkownik uzupełnia to konto poprzez podanie własnych danych osobowych;
  4. Konkurs – konkurs, który może zostać przygotowany i prowadzony przez Przedsiębiorcę, w ramach którego Użytkownikowi będą przyznawane korzyści określone w Regulaminie Konkursu, po spełnieniu przez niego ściśle określonych w nim warunków;
  5. Konsument – osoba fizyczna dokonująca z Przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
  6. Konto Indywidualne Użytkownika – konto założone przez Użytkownika w Sklepie Internetowym na skutek albo wypełnienia Formularza Rejestracyjnego albo poprzez wykorzystanie konta założonego na portalu Facebook lub Google, po uprzednim zaakceptowaniu Regulaminu, do którego, pod warunkiem dostępu do Internetu, Użytkownik ma stały dostęp poprzez wpisanie danych podanych przy rejestracji lub później przez niego zmienionych, posiadające unikalną nazwę, które pozwala na dokonywanie zamówień produktów oferowanych przez Przedsiębiorcę w Sklepie Internetowym wybierając wcześniej zapisane dane oraz na przeglądanie zamówień historycznych;
  7. Newsletter – nieodpłatna usługa świadczona drogą elektroniczną polegająca na przesyłaniu przez Przedsiębiorcę w różnych terminach na adres poczty elektronicznej (adres e-mail) Użytkownika podany przez niego przy rejestracji zróżnicowanych informacji handlowych stanowiących materiały zawierające treści informacyjne, promocyjne lub reklamowe dotyczące Przedsiębiorcy oraz Sklepu Internetowego (treści cyfrowych);
  8. Polityka prywatności – dokument dostępny w Sklepie Internetowym, zawierający informacje dotyczące ochrony danych i prywatności Użytkowników, regulujący w szczególności zasady przetwarzania danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku 
    z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE Użytkowników, zasady przekazywania Użytkownikowi informacji handlowych drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, zasady używania telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego w rozumieniu ustawy Prawo Telekomunikacyjne;
  9. Program Lojalnościowy – program lojalnościowy przygotowany i prowadzony przez Przedsiębiorcę, w ramach którego Użytkownikowi będą przyznawane korzyści określone 
    w Regulaminie Programu Lojalnościowego, po spełnieniu przez niego ściśle określonych 
    w nim warunków, dostępny tylko w aplikacji mobilnej Przedsiębiorcy pobranej na telefon przez Użytkownika;
  10. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
  11. Regulamin – niniejszy regulamin, który określa zasady funkcjonowania i korzystania 
    ze Sklepu Internetowego, a w szczególności zakres, warunki i sposób świadczenia za jego pośrednictwem przez Przedsiębiorcę na rzecz Użytkownika usług drogą elektroniczną, w tym wymagania techniczne niezbędne do korzystania ze Sklepu Internetowego, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną, tryb postępowania reklamacyjnego, jak również prawa i obowiązki Użytkownika oraz zasady odpowiedzialności Przedsiębiorcy i Użytkownika, stanowiący regulamin w rozumieniu art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
  12. Regulamin Konkursu - przygotowany przez Przedsiębiorcę regulamin Konkursu, który definiuje warunki przystąpienia oraz uczestnictwa w Konkursie, prawa i obowiązki Użytkownika związane z uczestnictwem w nim, a także korzyści płynące z uczestnictwa w Konkursie, dostępny w Sklepie Internetowym lub/i aplikacji mobilnej Przedsiębiorcy pobranej na telefon Użytkownika;
  13. Regulamin Programu Lojalnościowego – przygotowany przez Przedsiębiorcę regulamin Programu Lojalnościowego, który definiuje warunki przystąpienia oraz uczestnictwa w Programie Lojalnościowym, prawa i obowiązki Użytkownika związane z uczestnictwem w nim, a także korzyści płynące z uczestnictwa w Programie Lojalnościowym, dostępny w aplikacji mobilnej Przedsiębiorcy pobranej na telefon przez Użytkownika;
  14. RODO – Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE;
  15. Sklep Internetowy – serwis internetowy dostępny pod domeną internetową https://labaguette.pl/ działający na zasadach określonych w Regulaminie, na który składają się elementy graficzne, funkcjonalności umożliwiające świadczenie usług drogą elektroniczną na rzecz Użytkowników, za pośrednictwem którego możliwe jest świadczenie usług określonych w Regulaminie;
  16. Sprzęt elektroniczny – urządzenie elektroniczne tzw. końcowe, takie jak: komputer, laptop, smartfon, czy tablet etc., pozwalające na przetwarzanie, odbieranie oraz wysyłanie danych  poprzez sieć Internet;
  17. Treść cyfrowa – newsletter wytwarzany przez Przedsiębiorcę i dostarczany zapisanemu Użytkownikowi w postaci cyfrowej za pośrednictwem poczty elektronicznej np. plik JPG, PDF etc., nie objęty umową zobowiązującą do przeniesienia własności produktu z elementami cyfrowymi;
  18. Użytkownik – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, 
    która dokonuje zakupu w Sklepie Internetowym.

 

  1. POSTANOWIENIA WSTĘPNE
    1. Regulamin określa zasady funkcjonowania i korzystania ze Sklepu Internetowego przez Użytkowników, a w szczególności zasady i sposób świadczenia za jego pośrednictwem usług drogą elektroniczną. Regulamin udostępniany jest przed zarejestrowaniem się w Sklepie Internetowym. Akceptacja Regulaminu przez Użytkownika jest dobrowolna, jednak stanowi warunek korzystania i dokonywania zakupów w Sklepie Internetowym. Po zarejestrowaniu się w Sklepie Internetowym Użytkownik może zapoznać się z Regulaminem w każdej chwili po zalogowaniu się do Sklepu Internetowego.
    2. Przedsiębiorca prowadzi w ramach Sklepu Internetowego sprzedaż produktów aktualnie oferowanych przez Przedsiębiorcę w danej lokalizacji oraz świadczy nieodpłatnie za pośrednictwem Sklepu Internetowego następujące usługi drogą elektroniczną: usługę formularza kontaktowego, usługę formularza zamówienia, umożliwienie przeglądania treści w Sklepie Internetowym i składania zamówień, prezentowanie treści, usługę Newslettera, usługę Konta Indywidualnego Użytkownika, a także Przedsiębiorca umożliwia Użytkownikom powiadamianie o statusie zamówień i przeglądanie zamówień historycznych przez Użytkowników, który założyli Konto Indywidualnego Użytkownika w Sklepie Internetowym.
    3. Sprzedaż w Sklepie Internetowym odbywa się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a produkty oferowane przez Przedsiębiorcę dostarczane są wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
    4. Przedsiębiorca nie prowadzi w Sklepie Internetowym sprzedaży hurtowej.
    5. Klient może kontaktować się z Przedsiębiorcą przy użyciu poczty elektronicznej pod adresem zamowienia@labaguette.pl, poprzez formularz kontaktowy lub pisemnie na adres przedsiębiorstwa wskazany w Rejestrze Przedsiębiorców – Krajowym Rejestrze Sądowym. Formularz kontaktowy udostępniany przez Przedsiębiorcę w Sklepie Internetowym nie spełnia wymogów trwałego nośnika w rozumieniu przepisów prawa i nie gwarantuje zachowania pisemnej korespondencji.
    6. Z chwilą zaakceptowania Regulaminu, zarejestrowania się w Sklepie Internetowym i założenia Konta Indywidualnego Użytkownika następuje zawarcie przez Użytkownika z Przedsiębiorcą umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Sklepu Internetowego. Umowa ta zostaje zawarta na czas nieoznaczony i może być rozwiązana, w tym wypowiedziana ze skutkiem natychmiastowym przez Użytkownika, na zasadach określonych w § 13 Regulaminu.
    7. Korzystanie ze Sklepu Internetowego przez Użytkownika wymaga dostępu do Internetu.
    8. Korzystanie ze Sklepu Internetowego jest dobrowolne i nieodpłatne. Jednakże z uwagi na to, że Przedsiębiorca nie jest dostawcą usług transmisji danych, to ewentualne koszty transmisji danych wymaganych do korzystania ze Sklepu Internetowego Użytkownik pokrywa we własnym zakresie, na podstawie umowy zawartej z operatorem telekomunikacyjnym lub innym dostawcą usług internetowych. Użytkownik ponosi samodzielną odpowiedzialność za jakiekolwiek odpłatności z tytułu wykorzystania transmisji danych, niezbędnych do korzystania ze Sklepu Internetowego. Z tego też powodu Przedsiębiorca zaleca Użytkownikowi korzystanie z aplikacji lub funkcji systemu operacyjnego polegających na pomiarze ilości transmitowanych danych.
    9. Regulaminy Programów Lojalnościowych i Regulaminy Konkursów dostępne są na stronie Sklepu Internetowego oraz po zalogowaniu się w Sklepie Internetowym. Ich akceptacja jest dobrowolna, ale stanowi warunek przystąpienia do Programów Lojalnościowych lub wzięcia udziału w Konkursach.
    10. Sklep Internetowy oraz wszelkie zawarte w nim materiały, informacje oraz układ prezentowanych 
      w ramach Sklepu Internetowego treści, a także logotypy, elementy graficzne i znaki towarowe, stanowią przedmiot praw własności intelektualnej i podlegają ochronie.
  2. WYMAGANIA TECHNICZNE 
    1. W celu korzystania z funkcjonalności Sklepu Internetowego niezbędne jest, by Użytkownik zapewnił sobie we własnym zakresie: 
      1. sprzęt elektroniczny, czyli urządzenie tzw. końcowe (np. komputer, laptop, smartfon, tablet itp.), na którym zainstalowany jest system operacyjny, z dostępem do sieci Internet, obsługujące protokół HTTPS;
      2. zainstalowaną i zaktualizowaną do najnowszej dostępnej wersji, zgodnie z zaleceniami producenta, przeglądarkę internetową z obsługą technologii JavaScript i Cookies;
      3. aktywne i poprawnie skonfigurowane konto poczty elektronicznej (e-mail).

 

  1. ZAKRES USŁUG ŚWIADCZONYCH ZA POŚREDNICTWEM 
    SKLEPU INTERNETOWEGO

Usługi świadczone za pośrednictwem Sklepu Internetowego polegają w szczególności na umożliwieniu Użytkownikowi:

  1. założenia Konta Indywidualnego Użytkownika;
  2. przechowywania danych wprowadzonych przez Użytkownika;
  3. zapoznawania się z Regulaminem, Regulaminami Programów Lojalnościowych i Regulaminami Konkursów organizowanych przez Przedsiębiorcę;
  4. przeglądania produktów oferowanych przez Przedsiębiorcę w danej lokalizacji;
  5. dokonywania zamówień produktów oferowanych przez Przedsiębiorcę w danej lokalizacji, w tym produktów oferowanych przez Przedsiębiorcę w pakietach tzw. konfiguratora weselnego, z odbiorem osobistym lub z dostawą na wskazany adres;
  6. otrzymywania od Przedsiębiorcy informacji przesyłanych w formie usługi Newsletter;
  7. przystępowania do Konkursów organizowanych przez Przedsiębiorcę  poprzez złożeniem przez Użytkownika oświadczenia woli o przystąpieniu do Konkursu i akceptacją Regulaminu Konkursu, przy czym przystąpienie do Konkursu może być dostępne w Sklepie Internetowym lub w aplikacji Przedsiębiorcy pobranej przez Użytkownika na jego telefon.
  8. ZAGROŻENIA ZWIĄZANE Z KORZYSTANIEM Z USŁUG 
    ŚWIADCZONYCH ZA POŚREDNICTWEM SIECI INTERNET

Przedsiębiorca informuje o następujących szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem przez Użytkownika z usług świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem sieci Internet, pomimo stosowania przez Przedsiębiorcę zabezpieczeń technicznych adekwatnych do zagrożeń:

  1. możliwość otrzymania spamu, czyli niezamówionej informacji reklamowej (handlowej) przekazanej drogą elektroniczną;
  2. obecność i działanie oprogramowania typu malware, w tym wirusów komputerowych, 
    czyli szczególnego oprogramowania, które jest w stanie, po uruchomieniu, zarazić pliki 
    w sposób samopowielający, zazwyczaj nie będąc zauważonym przez Użytkownika;
  3. obecność i działanie robaków internetowych (worm), czyli szkodliwego oprogramowania zdolnego do samopowielania; e-mail worm jest niszczącym atakiem przeciwko sieci, polegającym na zebraniu wszystkich adresów e-mail znajdujących się w lokalnym programie i wysłaniu na nie setek e-maili zawierających robaka w niewidocznym załączniku;
  4. możliwość zadziałania oprogramowania typu spyware, to jest oprogramowania szpiegującego działania użytkownika w Internecie, instalującego się bez jego wiedzy, zgody i kontroli;
  5. możliwość bycia narażonym na cracing lub phishing (łowienie haseł) polegające 
    na łamaniu zabezpieczeń, używane do pozyskania osobistych i poufnych informacji 
    w celu kradzieży tożsamości, poprzez wysyłanie fałszywych wiadomości elektronicznych przypominających do złudzenia autentyczne;
  6. możliwość bycia narażonym na sniffing polegający na niedozwolonym podsłuchu 
    na skutek wykorzystania sniffera - programu komputerowego;
  7. możliwość odnalezienia słabości systemu kryptograficznego, a tym samym umożliwienia jego złamania lub obejścia, a w konsekwencji możliwość pozyskania osobistych i poufnych informacji w celu kradzieży tożsamości;
  8. narażenie na działania innego niechcianego lub "złośliwego" oprogramowania, wykonującego czynności niezamierzone przez Użytkownika;
  9. narażenie na naruszenie autorskich praw majątkowych poprzez nieuprawnione kopiowanie i wykorzystanie utworów bez zgody i wiedzy podmiotu uprawnionego.

Przedsiębiorca, w celu zapobieżenia takiemu niebezpieczeństwu zaleca Użytkownikom ostrożne podejście do programów pochodzących z nieznanych źródeł, poczty elektronicznej otrzymanej od nieznanego nadawcy oraz zainstalowanie odpowiedniego oprogramowania chroniącego komputer przed wirusami.

  1. REJESTRACJA W SKLEPIE INTERNETOWYM
    1. W celu uzyskania możliwości składania zamówień oraz ich przeglądania i zmiany (zmiana zamówienia dotyczy tylko produktów oferowanych przez Przedsiębiorcę w pakietach tzw. konfiguratora weselnego) w Sklepie Internetowym, przystąpienia do Konkursu dostępnego w Sklepie Internetowym, Użytkownik musi zarejestrować się w Sklepie Internetowym i założyć Konto Indywidualnego Użytkownika. Użytkownik może również dokonać zakupów w Sklepie Internetowym bez zakładania Konta Indywidualnego Użytkownika, jednak wówczas nie będzie miał możliwości przeglądania założonych zamówień historycznych ani ich zmiany (zmiana zamówienia dotyczy tylko produktów oferowanych przez Przedsiębiorcę w pakietach tzw. konfiguratora weselnego) ani przystąpienia do Konkursu dostępnego w Sklepie Internetowym.
    2. Zarejestrować się w Sklepie Internetowym i założyć Konto Indywidualnego Użytkownika może wyłącznie osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych.
    3. Rejestracja w Sklepie Internetowym polega na:
      1. prawidłowym wypełnieniu przez Użytkownika Formularza Rejestracyjnego poprzez podane następujących danych:
        1. adresu poczty elektronicznej (e-mail);
        2. hasła;
      2. wykorzystaniu konta założonego wcześniej przez Użytkownika na portalu Facebook lub Google (w takim przypadku dane wykorzystywane do logowania się do tych serwisów będą danymi do logowania w Aplikacji),

oraz potwierdzeniu przez Użytkownika, że jest osobą posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, zapoznał się z Regulaminem i akceptuje jego treść, jak też wyraża zgodę 
na zautomatyzowane gromadzenie przez Przedsiębiorcę informacji dotyczących sposobu korzystania przez Użytkownika ze Sklepu Internetowego, w tym informacji o logowaniu, aktywności, lokalu, w którym Użytkownik zakupił produkt i preferencjach Użytkownika, w celu ewentualnego przyszłego ich zautomatyzowanego przetwarzania (zautomatyzowanego profilowania) w przypadku zamówienia usługi Newsletter.

  1. Na podany przez Użytkownika podczas rejestracji adres poczty elektronicznej (e-mail) zostanie wysłana wiadomość potwierdzająca zakończenie procedury rejestracyjnej.
  2. Po zakończeniu procedury rejestracyjnej w Sklepie Internetowym zostanie utworzone Konto Indywidualne Użytkownika, do którego Użytkownik będzie mógł się zalogować przy użyciu danych podanych przy rejestracji (ewentualnie danych do rejestracji na portalu Facebook lub Google), przy czym funkcję loginu pełnić będzie podany przez Użytkownika adres poczty elektronicznej (e-mail).
  3. Użytkownik uprawniony jest do edytowania i do usunięcia swoich danych podanych podczas rejestracji w Sklepie Internetowym. Edycja danych możliwa jest po zalogowaniu się do Konta Indywidualnego Użytkownika.
  4. W przypadku, gdy Użytkownik zapomni hasła do Konta Indywidualnego Użytkownika, może je odzyskać poprzez prawidłowe wypełnienie formularza odzyskiwania hasła. W takim przypadku drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej (e-mail) podany podczas rejestracji w Sklepie Internetowym Użytkownik otrzyma link do zresetowania hasła wraz ze wskazówkami postępowania w celu utworzenia nowego hasła.
  5. Przedsiębiorca zdecydowanie zaleca zachowanie przez Użytkownika w tajemnicy danych niezbędnych do logowania w Sklepie Internetowym, w szczególności zaleca nie udostępniania tych danych osobom trzecim oraz nie korzystania z możliwości zapamiętania hasła w przeglądarce internetowej.
  6. W przypadku gdy bezpieczeństwo Konta Indywidualnego Użytkownika jest zagrożone, Przedsiębiorca może na określony czas zablokować Konto Indywidualnego Użytkownika bądź dostęp do wybranych usług w ramach tego konta, o czym zobowiązany jest powiadomić Użytkownika.
  7. Przedsiębiorca ma prawo wprowadzić ograniczenia w korzystaniu z Konta Indywidualnego Użytkownika, włącznie z jego usunięciem, w przypadku rażącego złamania Regulaminu przez Użytkownika lub próby działania na szkodę Przedsiębiorcy, po uprzednim bezskutecznym wezwaniu Użytkownika do zaprzestania naruszeń wysłanym na adres poczty elektronicznej (e-mail) podany przez Użytkownika.
  8. ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
    1. Przedsiębiorca świadczy usługi na zasadach określonych w Regulaminie, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
    2. Po zarejestrowaniu się w Sklepie Internetowym Użytkownik będzie mógł uzupełnić Konto Indywidualne Użytkownika o następujące dane:
      1. imię;
      2. nazwisko;
      3. adres dostawy;
      4. numer telefonu;
      5. ewentualnie numer NIP jeśli Użytkownik będzie chciał otrzymać fakturę do złożonego zamówienia.

Powyższe dane Użytkownik może w każdej chwili usunąć. Wprowadzenie jak i usunięcie powyższych danych możliwe jest za pośrednictwem Konta Indywidualnego Użytkownika.

  1. Użytkownik zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z obowiązującym prawem, Regulaminem, Regulaminami Konkursów dostępnych na Stronie Internetowej, a także zasadami współżycia społecznego, w tym ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet, a także z poszanowaniem praw osób trzecich i praw Przedsiębiorcy.
  2. Użytkownik jest zobowiązany w szczególności do:
    1. korzystania ze Sklepu Internetowego zgodnie z jego przeznaczeniem oraz powstrzymania 
      się od korzystania z niego w celu innym niż korzystanie z usług, o których mowa w § 4 Regulaminu;
    2. korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie odpowiedniego oprogramowania lub urządzeń;
    3. korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych Użytkowników 
      oraz Przedsiębiorcy, z poszanowaniem dóbr osobistych osób trzecich i wszelkich innych przysługujących im praw;
    4. korzystania ze Sklepu Internetowego i wszelkich informacji oraz materiałów udostępnionych za jego pośrednictwem jedynie w zakresie dozwolonego użytku.
    5. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za korzystanie ze Sklepu Internetowego w sposób sprzeczny z Regulaminem lub powszechnie obowiązującymi przepisami prawa i wynikłe z tego skutki.
    6. Użytkownik zobowiązany jest do niezwłocznego powiadomienia Przedsiębiorcy o każdym przypadku naruszenia jego praw w związku z korzystaniem ze Sklepu Internetowego wysyłając stosowną wiadomość na adres: zamowienia@labaguette.pl lub pisemnie na adres Przedsiębiorcy wskazany w rejestrze przedsiębiorców – Krajowym Rejestrze Sądowym.
    7. Przedsiębiorca może pozbawić Użytkownika prawa do korzystania ze Sklepu Internetowego, w tym prawa do składania zamówień, ze skutkiem natychmiastowym w przypadku podania przez Użytkownika danych wprowadzających w błąd lub naruszających prawa osób trzecich, podjęcia przez Użytkownika działania sprzecznego z Regulaminem, z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa lub z zasadami współżycia społecznego.
    8. Użytkownik może mieć tylko jedno Konto Indywidualne Użytkownika.
    9. Konto Indywidualne Użytkownika może być wykorzystywane tylko przez Użytkownika,
      który je założył w Sklepie Internetowym. Niedozwolonym jest udostępnianie przez Użytkownika Konta Indywidualnego Użytkownika innym osobom.
    10. Zasady obowiązujące w poszczególnych Programach Lojalnościowych obowiązujących w aplikacji mobilnej Przedsiębiorcy pobranej przez Użytkownika na telefon, a w szczególności warunki przyznawania korzyści z tytułu uczestnictwa w nich, określa Regulamin Programu Lojalnościowego.
    11. Zasady obowiązujące w poszczególnych Konkursach obowiązujących w Sklepie internetowym lub w aplikacji mobilnej Przedsiębiorcy pobranej przez Użytkownika na telefon, a w szczególności warunki przyznawania korzyści z tytułu uczestnictwa w nich, określa Regulamin Konkursu.
    12. Cena produktu lub usługi oferowanej przez Przedsiębiorcę jest wyświetlana w sposób jednoznaczny. W razie obniżenia ceny produktu lub usługi informacje o obniżonej cenie, Przedsiębiorca wyświetla wskazując najniższą ostatnią cenę produktu lub usługi dostępnych w Sklepie Internetowym w przeciągu ostatnich 30 dni przed zastosowaniem obniżki ceny.
    13. Cena produktu wyświetlana przez Przedsiębiorcę w Sklepie Internetowym dotyczy porcji lub sztuki produktu w danej lokalizacji Przedsiębiorcy (w wybranym przez Użytkownika lokalu, który będzie realizował złożone zamówienie).
    14. Cena produktu jest wyrażona w walucie polskiej (polski złoty).
    15. Opisy produktów oferowanych przez Przedsiębiorcę zawierają informację o alergenach danego produktu. Lista alergenów jest dostępna w lokalach Przedsiębiorcy oraz na prośbę Użytkownika może mu być udostępniona w wersji elektronicznej. 

 

  1. SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ 
    1. Informacje dotyczące produktów stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu przepisu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. z 2022 r. poz. 1360).
    2. Główne cechy produktów i usług oferowanych przez Przedsiębiorcę z uwzględnieniem przedmiotu świadczenia oraz sposobu porozumiewania się z Użytkownikiem są każdorazowo podawane w Sklepie Internetowym na stronie, na której prezentowany jest produkt lub usługa. W przypadku niektórych usług, Przedsiębiorca może umieścić w Sklepie Internetowym również zasady świadczenia danej usługi (regulamin świadczenia danej usługi).
    3. Użytkownik może składać zamówienia drogą elektroniczną na produkty oferowane przez Przedsiębiorcę w Sklepie Internetowym 24 godziny na dobę, z tym zastrzeżeniem, że realizacja zamówienia przez Przedsiębiorcę odbywa się w dni robocze (od poniedziałku do piątku). Przedsiębiorca jest uprawniony do odmowy przyjęcia zamówienia w dni wolne od pracy Przedsiębiorcy. Użytkownik składając zamówienie wybiera lokal Przedsiębiorcy, który posiada interesujący go produkt i który będzie realizował zamówienie Użytkownika. W przypadku, kiedy interesujące Użytkownika produkty są dostępne w różnych lokalach Przedsiębiorcy, zamówienie nie będzie mogło być zrealizowane łącznie i Użytkownik musi złożyć osobne zamówienia realizowane przez lokale Przedsiębiorcy, które mają dostępne interesujące go produkty.
    4. Zamówienie realizowane jest w obszarze dostaw zakreślonym przez Przedsiębiorcę. Jeżeli dostawy nie można zrealizować, Użytkownik otrzymuje komunikat o braku możliwości realizacji zamówienia pod wskazany przez niego adres. Przedsiębiorca jest uprawniony do wskazania w chwili składania zamówienia przez Użytkownika maksymalnego okresu czasu dla ustawienia daty dostawy zakupionych produktów.
    5. Czas dostawy produktów oferowanych przez Przedsiębiorcę do Użytkownika jest każdorazowo podawany w Sklepie Internetowym przy opisie produktu. Produkty dostarczane są Użytkownikowi na podany przez niego adres do wysyłki bądź wydawane w lokalu Przedsiębiorcy wybranym przez Użytkownika. Dostawa produktów możliwa jest jedynie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Użytkownik może złożyć zamówienie z odbiorem przy stoliku w określonym lokalu Przedsiębiorcy, o ile taka możliwość będzie dostępna w chwili składania zamówienia w lokalu Przedsiębiorcy, który wybierze Użytkownik składając to zamówienie. W przypadku jednoczesnego zamówienia kilku produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin, chyba że w podsumowaniu zamówienia znajdzie się informacja o podzieleniu zamówienia na części.
    6. Dokonanie zakupu jest możliwe bez zakładania Konta Indywidualnego Użytkownika. W takim przypadku Użytkownik nie będzie miał możliwości przeglądania zamówień historycznych ani ich zmiany (dotyczy zamówień produktów oferowanych przez Przedsiębiorcę w ramach pakietów tzw. Konfiguratora weselnego).
    7. Ceny produktów oferowanych przez Przedsiębiorcę zamieszczone w Sklepie Internetowym są wyrażone są w polskich złotych i zawierają wszystkie podatki (cena brutto), nie zawierają jednak kosztów dostawy. Przedsiębiorca może określić minimalną wartość Zamówienia, dla której koszty dostawy są dla Klienta darmowe. Ceny zawierające omyłki pisarskie lub rachunkowe nie są wiążące. 
    8. Cena produktów i wszystkich dodatkowych usług związanych z zakupem oraz aktualne metody i koszty dostawy podane są przed ostatecznym zatwierdzeniem zamówienia, czyli złożeniem przez Użytkownika oświadczenia o złożeniu zamówienia z obowiązkiem zapłaty. Przy wyborze produktów oferowanych przez Przedsiębiorcę w pakietach tzw. konfiguratora weselnego cena będzie uwzględniała zadatek do zapłaty przy składaniu zamówienia, pozostała część ceny będzie płatna przed terminem dostawy produktów do Użytkownika lub przed terminem odbioru produktów przez Użytkownika (wedle jego wyboru wskazanego z zamówieniu złożonym w konfiguratorze weselnym).
    9. Użytkownik składa zamówienie wybierając określony produkt lub produkty z oferty produktów oferowanych przez Przedsiębiorcę. Następnie Użytkownik podaje dane do zamówienia, wybiera metodę płatności oraz dokonuje akceptacji zamówienia. W celu złożenia zamówienia Użytkownik postępuje zgodnie z wskazówkami podawanymi na każdym etapie procedury składania zamówienia, a w szczególności dokonuje następujących czynności w kolejności wskazanej przez Przedsiębiorcę w Sklepie Internetowym:
      1. wybiera lokal Przedsiębiorcy, który będzie realizował jego zamówienie (lokalizację), następnie wybiera rodzaj i ilość produktów lub usług poprzez dodanie ich do wirtualnego koszyka, w tym m.in. wybiera produkty w pakietach tzw. konfiguratora weselnego. Konfiguracja zamówienia w tzw. konfiguratorze weselnym następuje według liczby osób/gości wskazanej przez Użytkownika, przy czym nie może być ona mniejsza niż 50 osób/gości, zaś w przypadku liczby większej niż 200 osób/gości zamówienie musi zostać indywidualnie ustalone przez Użytkownika z przedstawicielem Przedsiębiorcy (nie można go złożyć przez tzw. konfigurator weselny i konieczny jest bezpośredni kontakt z Przedsiębiorcą za pośrednictwem formularza kontaktowego lub poczty elektronicznej na adres zamowienia@labaguette.pl). Po złożeniu zamówienia poprzez tzw. konfigurator weselny przedstawiciel Przedsiębiorcy skontaktuje się z Użytkownikiem bez zbędnej zwłoki, a Użytkownik będzie mógł dokonać ewentualnej zmiany zamówienia złożonego przez tzw. konfigurator weselny.
      2. przechodzi do wirtualnego koszyka, w którym wyświetli się cena łączna wszystkich wybranych produktów, przy czym dla zakupu pakietu produktów oferowanych przez Przedsiębiorcę w tzw. konfiguratorze weselnym cena będzie rozdzielona na cenę łączną (która może ulec zmianie po modyfikacji zamówienia przez Użytkownika) i cenę zadatku (która będzie płatna wraz ze złożeniem zamówienia z obowiązkiem zapłaty);
      3. w przypadku zamówienia produktów wskazuje w wirtualnym koszyku sposób ich doręczenia spośród sposobów dostępnych w Sklepie Internetowym dla wybranego przez Użytkownika lokalu Przedsiębiorcy (lokalizacji);
      4. przechodzi do wirtualnej kasy – formularza zamówienia;
      5. wypełnia pola formularza zamówienia swoimi danymi wskazanymi w interaktywnym formularzu w celu rejestracji Konta Indywidualnego Użytkownika: imieniem i nazwiskiem, adresem do wysyłki (ulica, numer domu, numer mieszkania, miasto, kod pocztowy), adresem poczty elektronicznej (e-mail) i numerem telefonu, a jeśli Użytkownik zażądał w ramach formularza wystawienia faktury VAT, również danych firmy i numeru NIP. W przypadku składania zamówienia przez Użytkownika posiadającego Konto Indywidualnego Użytkownika ww. dane pojawią się automatycznie w formularzu zamówienia;
      6. wskazuje w formularzu zamówienia sposób płatności za zamówienie, spośród sposobów dostępnych w Sklepie Internetowym;
      7. oświadcza, że zapoznał się z Regulaminem;
      8. oświadcza, że zapoznał się z informacją o prywatności;
      9. klika w ikonkę „Zamawiam i płacę” przez co potwierdza złożenie zamówienia z obowiązkiem zapłaty.
    10. Złożenie oświadczeń wskazanych w formularzach zamówienia dostępnym w Sklepie Internetowym jest dobrowolne, jednak brak złożenia oświadczeń oznaczonych „*” (gwiazdką) uniemożliwia skuteczne złożenie zamówienia w Sklepie Internetowym, o czym Użytkownik jest informowany poprzez wyświetlenie komunikatu podczas składania zamówienia.
    11. Złożenie zamówienia przez Użytkownika poprzez kliknięcie w ikonkę „Zamawiam i płacę” /”Kupuję” pociąga za sobą obowiązek zapłaty przez Użytkownika wskazanej w Sklepie Internetowym ceny, w tym zadatku na zakup pakietu w tzw. konfiguratorze weselnym. 
    12. W zakresie w jakim Użytkownikzamawia produkty za pośrednictwem agregatorów płatności, zasady realizowania zamówień określają odrębne regulacje, stworzone przez podmioty świadczące usługi agregujące.
    13. Po wykonaniu kroków wskazanych w ust. 9 Przedsiębiorca przystępuje do realizacji zamówienia. Warunkiem przystąpienia do realizacji zamówienia przez Przedsiębiorcę jest zapłata ceny lub zadatku przez Użytkownika. Brak dokonania płatności przez Użytkownika w trakcie procedury składania zamówienia spowoduje anulowanie zamówienia.
    14. W razie przystąpienia przez Przedsiębiorcę do realizacji zamówienia złożonego drogą elektroniczną w Sklepie Internetowym na produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia (np. ciasta, torty, ciastka etc.), Użytkownikowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy, w szczególności w związku z treścią przepisu art. 38 pkt 4 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827 z późn. zm.).Konsumentowi i Przedsiębiorcy na prawach konsumenta przysługuje prawo do odstąpienia od zamówienia złożonego drogą elektroniczną w Sklepie Internetowym w terminie 14 dni od dnia zakupu innych produktów lub usług Przedsiębiorcy niż ulegające szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia (np. zakup konfitur/dżemów z dłuższym terminem przydatności do spożycia, wypożyczenie produktów dekoracyjnych jako obrusy, świeczniki, czy też produktów do wykładania ciast i tortów jak patery, tace etc.). Oświadczenie o odstąpieniu powinno wówczas zawierać numer zamówienia, imię i nazwisko Użytkownika, adres poczty elektronicznej (e-mail) oraz numer rachunku bankowego celem zwrotu zapłaconych przez Użytkownika ceny lub/i zadatku. Przedsiębiorca potwierdzi otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu oraz zwróci środki pieniężne na wskazany w nim numer rachunku bankowego niezwłocznie, nie później niż do 14 dni od doręczenia mu oświadczenia o odstąpieniu od umowy zakupu ww. produktów lub usług innych niż ulegające szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia.
    15. Użytkownik na wskazany w toku składania zamówienia adres elektroniczny (e-mail) otrzymuje wiadomość zawierającą informacje dotyczące złożonego zamówienia (potwierdzenie złożonego zamówienia, jego numer, potwierdzenie otrzymania płatności, status zamówienia etc.), w tym informacje niezbędne do realizacji i obsługi zamówienia, wobec czego Użytkownik zobowiązany jest podać taki adres poczty elektronicznej (e-mai), do której jest uprawniony i do której ma aktywny dostęp.
    16. W razie wystąpienia okoliczności uniemożliwiających realizację zamówienia Przedsiębiorca jest uprawniony do jego wstrzymania, o czym niezwłocznie informuje Użytkownika drogą elektroniczną bądź telefonicznie.
    17. Użytkownik otrzymuje paragon lub fakturę VAT jako dokument potwierdzający dokonanie zapłaty.
  2. REKLAMACJE
    1. Wszelkie reklamacje związane z korzystaniem ze Sklepu Internetowego oraz z świadczeniem za jego pośrednictwem usług, a także pytania dotyczące korzystania ze Sklepu Internetowego, mogą być zgłaszane przez Użytkownika wedle jego wyboru:
      1. listownie na adres korespondencyjny: LA BAGUETTE spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie (ul. Beskidzka 27, 30-622 Kraków);
      2. drogą elektroniczną na adres: zamowienia@labaguette.pl.
    2. Zaleca się podanie w treści reklamacji:
      1. loginu podanego przy rejestracji w Sklepie Internetowym;
      2. informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju 
        i daty wystąpienia nieprawidłowości;
      3. żądania składającego reklamację;
      4. danych kontaktowych składającego reklamację;

co ułatwi i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji. Wymogi podane powyżej mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z ich pominięciem.

Ustosunkowanie się do reklamacji następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni 
od dnia jej otrzymania. W sytuacji, gdy podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, Przedsiębiorca przed ustosunkowaniem się do reklamacji zwróci się do zgłaszającego reklamację o ich uzupełnienie. Czas udzielenia dodatkowych wyjaśnień przez zgłaszającego reklamację przedłuża okres rozpatrywania reklamacji. Brak odpowiedzi Przedsiębiorcy co do sposobu rozpatrzenia reklamacji we wskazanym powyżej terminie 14 dni stanowi o jej pozytywnym rozpatrzeniu.

  1. W przypadku, gdy zgłaszający reklamację nie zastrzeże tego odmiennie, odpowiedź na reklamację zostaną udzielona w tej samej formie w jakiej została złożona reklamacja.
  2. W razie braku zgodności produktów oferowanych przez Przedsiębiorcę z umową, Użytkownikowi będącemu Konsumentem, a także Przedsiębiorcy na prawach konsumenta przysługują uprawnienia określone w przepisach prawa, a w szczególności w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 poz. 827 z późn. zm.).
  3. Produkt jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:
    1. opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność;
    2. przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Przedsiębiorcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Przedsiębiorca zaakceptował.
    3. Ponadto produkt, aby został uznany za zgodny z umową, musi:
      1. nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się produktów tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
      2. występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla produktu tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter produktu oraz publiczne zapewnienie złożone przez Przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Przedsiębiorca wykaże, że:

- nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć;

- przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób;

- publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy;

  1. być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać;
  2. być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Przedsiębiorca udostępnił Konsumentowi przed zawarciem umowy i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
    1. Przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności produktu z umową w zakresie, o którym mowa w ust. 6 lub 7, jeżeli Konsument najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha produktu odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w ust. 6 lub 7 oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy produktu.
    2. Przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności produktu z umową wynikający z niewłaściwego zamontowania produktu, jeżeli:
      1. zostało ono przeprowadzone przez Przedsiębiorcę lub na jego odpowiedzialność;
      2. niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Konsumenta wynikało z błędów w instrukcji dostarczonej przez Przedsiębiorcę lub osobę trzecią, o której mowa w art. 6 ust. 2 ww. ustawy.
    3. Przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności produktu z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności produktu do użycia, określony przez Przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności produktu z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia produktu, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką produktu lub charakterem braku zgodności produktu z umową.
    4. Przedsiębiorca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności towaru z umową, jeżeli brak ten podstępnie zataił.
    5. Jeżeli produkt jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
    6. Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności produktu z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia produktu do zgodności z umową.
    7. Przedsiębiorca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Przedsiębiorca został poinformowany o braku zgodności produktu z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę produktu oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Przedsiębiorca.
    8. Konsument udostępnia Przedsiębiorcy produkt podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od Konsumenta produkt na swój koszt.
    9. Jeżeli produkt został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności produktu z umową, Przedsiębiorca demontuje produkt oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
    10. Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z produktu, który następnie został wymieniony.
    11. Jeżeli produkt jest niezgodny z umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
      1. Przedsiębiorca odmówił doprowadzenia produktu do zgodności z umową zgodnie z ust. 13;
      2. Przedsiębiorca nie doprowadził produktu do zgodności z umową zgodnie z ust. 14-16;
      3. brak zgodności produktu z umową występuje nadal, mimo że Przedsiębiorca próbował doprowadzić produkt do zgodności z umową;
      4. brak zgodności produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w ustępach poprzedzających;
      5. z oświadczenia Przedsiębiorca lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
    12. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość produktu niezgodnego z umową pozostaje do wartości produktu zgodnego z umową.
    13. Przedsiębiorca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
    14. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności produktu z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności produktu z umową jest istotny.
    15. Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych produktów dostarczonych na podstawie umowy Konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych produktów, a także w odniesieniu do innych produktów nabytych przez Konsumenta wraz z produktami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie produkty zgodne z umową.
    16. W razie odstąpienia od umowy Konsument niezwłocznie zwraca produkt Przedsiębiorca na jego koszt. Przedsiębiorca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania produktu lub dowodu jego odesłania.
    17. Przedsiębiorca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
    18. Konsument może powstrzymać się z zapłatą ceny do chwili wykonania przez Przedsiębiorcę obowiązków wynikających z ust. 12-24.
    19. Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń poprzez zwrócenie się do wyspecjalizowanych instytucji (np. do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego, stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej). Szczegółowe informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, a także zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod adresem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: uokik.gov.pl.
    20. Postanowienia niniejszego paragrafu stosuje się również do Przedsiębiorców na prawach konsumenta, a nie znajdują zastosowania wobec przedsiębiorców.
    21. Reklamacje dotyczące płatności ceny lub zadatku za realizację zamówienia dokonywane za pośrednictwem operatora płatności należy zgłaszać na adres poczty elektronicznej wskazany przez tego operatora.
  3. DANE OSOBOWE
    1. Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że Przedsiębiorca będzie pozyskiwał jego następujące dane osobowe w następujący sposób:
      1. z chwilą zakończenia procedury rejestracyjnej w Sklepie Internetowym Przedsiębiorca pozyska jego dane osobowe podane przy rejestracji, tj. podane w trakcie wypełniania Formularza Rejestracyjnego lub wykorzystywane do logowania się na portalu Facebook lub Google;
      2. z chwilą uzupełnienia w Sklepie Internetowym Konta Indywidualnego Użytkownika o imię, nazwisko, telefon i adres Użytkownika Przedsiębiorca pozyska te dane osobowe;
      3. z chwilą zakończenia procedury edycji danych zamieszczonych w Sklepie Internetowym przez Użytkownika Przedsiębiorca pozyska nowowprowadzone dane osobowe;
      4. w trakcie korzystania przez Użytkownika ze Sklepu Internetowego Przedsiębiorca w sposób zautomatyzowany pozyskiwać będzie informacje o logowaniu, aktywności, lokalu, w którym Użytkownik zakupił produkt i preferencjach Użytkownika;

wszystkie wyżej wymienione dane osobowe Użytkownika zwane dalej będą: „Danymi Osobowymi”.

  1. Podanie przez Użytkownika Danych Osobowych, o których mowa w ust. 1 lit a) powyżej, jak też ich ewentualna edycja, a także wyrażenie zgody na zautomatyzowane gromadzenie przez Przedsiębiorcę informacji o logowaniu, aktywności, lokalu, w którym Użytkownik zakupił produkt i preferencjach Użytkownika, jest dobrowolne, ale niezbędne do korzystania ze Sklepu Internetowego i świadczenia za jego pośrednictwem przez Przedsiębiorcę na rzecz Użytkownika usług drogą elektroniczną. Podanie przez Użytkownika Danych Osobowych, o których mowa w ust. 1 lit b), jak też ich ewentualna edycja jest dobrowolna i nie ma wpływu na możliwość korzystania przez Użytkownika ze Sklepu Internetowego, przy czym brak tych danych uniemożliwi realizację zamówień składanych przez Użytkownika.
  2. Administratorem Danych Osobowych będzie Przedsiębiorca, tj. LA BAGUETTE spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie (ul. Beskidzka 27, 30-622 Kraków), zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie Wydział XI Gospodarczy KRS pod nr KRS: 0000669274, NIP: 6793142530.
  3. Odbiorcami Danych Osobowych mogą być:
    1. upoważnieni do tego pracownicy i współpracownicy Przedsiębiorcy, którym Dane Osobowe będą ujawnione po to, aby mogli oni wykonać swoje obowiązki;
    2. podmioty świadczące usługi na rzecz Przedsiębiorcy, w szczególności usługi IT, księgowe, pocztowe, kurierskie, doradcze, konsultingowe, analityczne, reklamowe, prawne;
    3. właściwe organy władzy publicznej, w tym Policja, izba celna oraz organy ścigania, jeżeli wymagają tego obowiązujące przepisy prawa.
    4. Kontakt z Administratorem Danych Osobowych możliwy jest pisemnie (na adres wskazany 
      w ustępie 3 powyżej), elektronicznie na adres: zamowienia@labaguette.pl oraz telefonicznie nr +48 577 717 004 w dni robocze w godzinach od 08:00 do 16:00.
    5. Dane Osobowe będą przetwarzane przez Przedsiębiorcę wyłącznie w następujących celach i na podstawach prawnych:
      1. w celu i w zakresie niezbędnym do organizacji i funkcjonowania Sklepu Internetowego, 
        w szczególności w zakresie niezbędnym do zawarcia i realizacji umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Sklepu Internetowego, a także rozpatrywania reklamacji i udzielania odpowiedzi na pytania Użytkownika dotyczące Sklepu Internetowego i produktów oferowanych przez Przedsiębiorcę (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b) lub f) RODO);
      2. w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia, egzekucji roszczeń lub obrony przed roszczeniami będącym realizacją prawnie uzasadnionego w tym interesu Przedsiębiorcy (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit f) RODO);
      3. w celu marketingu bezpośredniego własnych usług (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit f) RODO), 
        a w przypadku udzielenia przez Użytkownika odpowiedniej zgody (w szczególności poprzez zamówienie usługi Newsletter), na zasadach określonych w § 11 Regulaminu – także w celu wysyłania za pomocą środków komunikacji elektronicznej zróżnicowanych informacji handlowych stanowiących materiały zawierające treści informacyjne, promocyjne lub reklamowe dotyczące Przedsiębiorcy oraz Sklepu Internetowego (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a) lub f) RODO);
      4. w celu monitorowania prawidłowości i bezpieczeństwa działania Sklepu Internetowego, a także zapewnienia jej Użytkownikom wsparcia technicznego i serwisowego, w tym informowania o awariach i zagrożeniach związanych z działaniem Sklepu Internetowego (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit b lub f) RODO);
      5. w celach statystycznych oraz dokonywania badań analitycznych, tj. lepszego doboru usług do potrzeb Użytkownika, optymalizacji procesów usług, zapewnienia bezpieczeństwa informatycznego Sklepu Internetowego, wykrywania przypadków niedozwolonego korzystania z usług, analizy finansowej Przedsiębiorcy, będących realizacją jego prawnie uzasadnionego w tym interesu (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);
      6. w celu przechowywania danych dla celów archiwizacyjnych oraz zapewnienia rozliczalności (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);
      7. w celu poznania potrzeb i preferencji Użytkownika oraz utworzenia jego profilu 
        w zakresie prawnie uzasadnionego interesu Przedsiębiorcy polegającego na przekazywaniu Użytkownikowi informacji o ofertach dostosowanych do jego potrzeb, w przypadku zamówienia usługi Newsletter, jeśli Użytkownik wyrazi na to odpowiednią zgodę (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO).
    6. Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że pomimo zautomatyzowanego pozyskiwania 
      przez Przedsiębiorcę informacji o jego logowaniu w Sklepie Internetowym, aktywności w nim, lokalu, w którym Użytkownik zakupił produkt i preferencjach Użytkownika, dane te oraz pozostałe Dane Osobowe nie będą poddawane zautomatyzowanemu profilowaniu (zautomatyzowanemu przetwarzaniu) przez Przedsiębiorcę, chyba że zamówi on, na zasadach określonych w § 11 Regulaminu, usługę Newsletter. W przypadku zamówienia przez Użytkownika usługi Newsletter Dane Osobowe Użytkownika, w tym informacji o jego logowaniu w Sklepie Internetowym, aktywności w nim, lokalu, w którym Użytkownik zakupił produkt i preferencjach Użytkownika, poddawane będą zautomatyzowanemu profilowaniu przez Przedsiębiorcę w celu dostosowania tej usługi do preferencji i zainteresowań Użytkownika, tzn. w oparciu o Dane Osobowe Użytkownika w sposób zautomatyzowany podejmowane będą przez Przedsiębiorcę decyzje w celu przygotowania i wysyłania za pomocą środków komunikacji elektronicznej zindywidualizowanych informacji handlowych stanowiących materiały zawierające treści informacyjne, promocyjne lub reklamowe dotyczące Przedsiębiorcy oraz Sklepu Internetowego. Profilowanie Danych Osobowych przez Przedsiębiorcę będzie sprowadzało się do tworzenia przez Przedsiębiorcę grup profili Użytkowników w oparciu o kryterium rodzaju zakupionego produktu, co pozwoli na zaproponowanie przez Przedsiębiorcę skorzystania przez Użytkownika z innych ofert handlowych analogicznych rodzajów produktów. Na skutek profilowania dokonywanego przez Przedsiębiorcę do Użytkownika nie będą wysyłane informacje handlowe, które w ocenie Przedsiębiorcy, są nieadekwatne do zainteresowań Użytkownika.
    7. Administrator Danych Osobowych przetwarzać będzie Dane Osobowe z zachowaniem wymogów RODO, ustawy z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych, a także ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
    8. Administrator Danych Osobowych zapewnia stosowanie odpowiednich środków technicznych 
      i organizacyjnych zapewniających bezpieczeństwo przetwarzania Danych Osobowych, 
      w szczególności uniemożliwiających dostęp do nich nieuprawnionym osobom trzecim, 
      lub ich przetwarzanie z naruszeniem przepisów powszechnie obowiązującego prawa, zapobiegających utracie danych osobowych, ich uszkodzeniu lub zniszczeniu.
    9. Dane Osobowe będą przechowywane przez okres:
      1. obowiązywania zawartej przez Przedsiębiorcę z Użytkownikiem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, a po jej zakończeniu przez okres 6 lat od końca roku, w którym doszło do zakończenia obowiązywania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną;
      2. niezbędny do dochodzenia roszczeń przez Przedsiębiorcę w związku z prowadzoną działalnością lub obrony przed roszczeniami kierowanymi wobec Przedsiębiorcy, 
        na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, z uwzględnieniem okresów przedawnienia roszczeń określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa;
      3. w przypadku przetwarzania dla celów marketingu bezpośredniego – przez okres obowiązywania umowy o świadczenie usług elektronicznych, do momentu wniesienia przez Użytkownika sprzeciwu wobec takiego przetwarzania, w zależności od tego,
         które z tych zdarzeń wystąpi wcześniej;
      4. w celu monitorowania prawidłowości i bezpieczeństwa działania Sklepu Internetowego – przez czas korzystania przez Użytkownika ze Sklepu Internetowego;
      5. w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w danym celu – do czasu cofnięcia zgody lub nie dłużej niż jest to niezbędne do realizacji celu, dla którego zgoda została udzielona;
      6. w celu rozliczalności, tj. udowodnienia przestrzegania przepisów dotyczących przetwarzania danych osobowych będą one przechowywane przez okres, w którym Przedsiębiorca zobowiązany jest do zachowania danych lub dokumentów je zawierających dla udokumentowania spełnienia wymagań prawnych i umożliwienia kontroli ich spełnienia przez organy publiczne;
      7. w celu gromadzenia danych o sposobie korzystania przez Użytkownika ze Sklepu Internetowego – przez czas korzystania przez Użytkownika ze Sklepu Internetowego;

nie dłużej niż przez okres 6 lat od końca roku, w którym doszło do rozwiązania umowy 
o świadczenie usług drogą elektroniczną. 

  1. Użytkownik ma prawo do:
    1. dostępu (wglądu i uzyskania kopii) do swoich Danych Osobowych;
    2. sprostowania (poprawienia) Danych Osobowych;
    3. uzupełnienia Danych Osobowych;
    4. usunięcia Danych Osobowych, w przypadkach wskazanych w RODO (w szczególności, gdy Dane Osobowe nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane, ich przetwarzanie byłoby niezgodne z prawem, Użytkownik cofnie zgodę na ich przetwarzanie, a odpadnie podstawa do ich przetwarzania, o ile ich przetwarzanie nie będzie niezbędne do ustalenia dochodzenia lub obrony roszczeń przez Przedsiębiorcę);
    5. ograniczenia przetwarzania Danych Osobowych w przypadkach wskazanych w RODO 
      (w szczególności gdy Użytkownik kwestionuje prawidłowość Danych Osobowych, przetwarzanie jest niezgodne z prawem, ale Użytkownik sprzeciwia się usunięciu Danych Osobowych, Przedsiębiorca nie potrzebuje już Danych Osobowych, ale są one potrzebne Użytkownikowi, bądź Użytkownik wniósł sprzeciw wobec przetwarzania Danych Osobowych);
    6. przenoszenia Danych osobowych;

a nadto przysługuje mu prawo do:

  1. wniesienia sprzeciwu, w przypadkach wskazanych w RODO, wobec przetwarzania Danych Osobowych (dotyczy to przetwarzania Danych Osobowych na potrzeby marketingu bezpośredniego oraz profilowania);
  2. cofnięcia w dowolnym momencie zgody na przetwarzanie Danych Osobowych, 
    jeśli przetwarzanie danych odbywa się na podstawie jego zgody;
  3. wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych) w przypadkach wskazanych w RODO;
  4. w zakresie dotyczącym profilowania Danych Osobowych – uzyskania interwencji ludzkiej ze strony Przedsiębiorcy, wyrażenia własnego stanowiska i do zakwestionowania decyzji wydanej na podstawie profilowania przez Przedsiębiorcę;

przy czym z praw tych Użytkownik będzie korzystał w formie wskazanej w ustępie 
5 powyżej.

  1. NEWSLETTER 
    1. W trakcie rejestracji w Sklepie Internetowym, jak również w każdym późniejszym czasie, 
      Użytkownik może również zamówić usługę Newsletter (dokonać subskrypcji Newsletter).
    2. Usługa Newsletter świadczona jest przez Przedsiębiorcę drogą elektroniczną i polega 
      na przesyłaniu przez Przedsiębiorcę w różnych terminach na adres poczty elektronicznej 
      (e-mail) Użytkownika podany przez niego przy rejestracji, względnie później edytowany, zróżnicowanych informacji handlowych stanowiących materiały zawierające treści informacyjne, promocyjne lub reklamowe dotyczące Przedsiębiorcy, Sklepu Internetowego oraz oferowanych przez Przedsiębiorcę produktów (treści cyfrowe).
    3. Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że zamówienie usługi Newsletter (dokonanie subskrypcji Newsletter) spowoduje dodanie jego adres e-mail do listy e-mailingowej dostępnej Przedsiębiorcy. Adres e-mail Użytkownika będzie wykorzystywany w celu wysyłania Użytkownikowi wiadomości e-mail w ramach usługi Newsletter i przez czas jej trwania. Podanie przy rejestracji adresu e-mail przez Użytkownika jest zatem niezbędne do realizacji przez Przedsiębiorcę usługi Newsletter. Przedsiębiorca nie będzie udostępniał Partnerom adresu e-mail podanego przez Użytkownika.
    4. Zamówienie przez Użytkownika usługi Newsletter (dokonanie subskrypcji Newsletter) wymaga łącznie:
      1. uprzedniego lub równoczesnego zaakceptowania Regulaminu;
      2. wyrażenia zgody na:
        1. przetwarzanie przez Przedsiębiorcę Danych Osobowych Użytkownika dla celów związanych ze świadczeniem usługi Newsletter, a w szczególności 
          na poddawanie przez Przedsiębiorcę zautomatyzowanemu profilowaniu (zautomatyzowanemu przetwarzaniu) Danych Osobowych Użytkownika, 
          tzn. na podejmowanie w oparciu o zgromadzone przez Przedsiębiorcę Dane Osobowe Użytkownika, w tym dane o jego logowaniu w Sklepie Internetowym, aktywności w nim, lokalu, w którym Użytkownik zakupił produkt i preferencjach Użytkownika, zautomatyzowanej decyzji w celu przygotowania i przesłania dla niego zindywidualizowanej oferty handlowej, co stanowi zgodę w rozumieniu art. 6 ust. 1 lit a) oraz art. 22 ust. 2 lit c) RODO;
        2. wyrażenia zgody na otrzymywanie na podany przy rejestracji adres e-mail, względnie później edytowany, przesyłanych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zróżnicowanych informacji handlowych stanowiących materiały zawierające treści informacyjne, promocyjne lub reklamowe dotyczące Przedsiębiorcy oraz Aplikacji, 
          jak również oferowanych przez Przedsiębiorcę produktów, co stanowi zgodę, o której mowa w art. 10 ust. 2 ustawy z 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektronicznych;
        3. wyrażenie zgody na używanie przez Przedsiębiorcę telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego, co stanowi zgodę, o której mowa w art. 172 ust. 1 ustawy z 16 lipca 2004 roku – Prawo telekomunikacyjne;

które to zgody Użytkownik wyrazi na stronie Sklepu Internetowego klikając na przycisk „Tak” 
w odpowiedzi na zapytanie, czy Użytkownik chce zapisać się na Newsletter.

  1. Czynności, o których mowa w ustępie 4 powyżej, Użytkownik wykonuje na stronie Sklepu Internetowego. Po ich wykonaniu Użytkownik otrzyma na podany przy rejestracji adres e-mail potwierdzenie dodania jego adresu e-mail do listy e-mailingowej dostępnej Przedsiębiorcy oraz aktywacji usługi Newsletter (aktywacji subskrypcji).
  2. Z chwilą zamówienia usługi Newsletter (dokonania subskrypcji Newsletter), tzn. wykonania wszystkich czynności, o których mowa w ustępie 4 powyżej, między Przedsiębiorcą
    a Użytkownikiem zawarta zostanie umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi Newsletter. Umowa zawierana jest na czas nieoznaczony i może być rozwiązana, w tym wypowiedziana 
    ze skutkiem natychmiastowym przez Użytkownika, na zasadach określonych w Regulaminie.
  3. W związku z zamówieniem usługi Newsletter (subskrypcją Newsletter) Przedsiębiorca będzie przetwarzał Dane Osobowe Użytkownika w zakresie niezbędnym do realizacji tej usługi.
  4. Po zamówieniu usługi Newsletter (dokonaniu subskrypcji Newsletter) Użytkownik będzie otrzymywał od Przedsiębiorcy, na podany przez niego przy rejestracji adres e-mail, względnie później edytowany, zróżnicowane informacje handlowe stanowiące materiały zawierające treści informacyjne, promocyjne lub reklamowe dotyczące Przedsiębiorcy oraz Sklepu Internetowego, jak również dotyczące produktów oferowanych przez Przedsiębiorcę.
  5. Skorzystanie przez Użytkownika z usługi Newsletter jest nieodpłatne. Użytkownik musi ponieść jednak we własnym zakresie koszty wynikające z korzystania przez niego ze środków porozumiewania się na odległość, w szczególności koszty dostępu do Internetu.
  6. Użytkownikowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy o świadczenie drogą elektroniczną usługi Newsletter, bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia, tj. od dnia wykonania wszystkich czynności, o których mowa w ustępie 4 powyżej. W celu wykonania tego uprawnienia Użytkownik powinien poinformować Przedsiębiorcę o swojej decyzji o odstąpieniu w drodze jednoznacznego oświadczenia przekazanego (pisemnie lub drogą elektroniczną) z wykorzystaniem danych kontaktowych Przedsiębiorcy, wskazanych 
    w Regulaminie, w szczególności może posłużyć się formularzem, którego wzór stanowi 
    Załącznik nr 2 do Regulaminu (wzór ten dostępny jest również pod adresem URL: http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2014/827/1, przy czym do jego otworzenia wymagany jest program do odczytywania dokumentów w formacie PDF). Do zachowania terminu na odstąpienie wystarczające jest wysłanie informacji dotyczącej wykonania przysługującego Użytkownikowi uprawnienia do odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. Pouczenie o prawie do odstąpienia stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu.
  7. Użytkownik może w każdej chwili zrezygnować z usługi Newsletter, cofając (odwołując) 
    zgody, o których mowa w ustępie 4 pkt b) powyżej. W tym celu Użytkownik dokona odpowiednich modyfikacji w Sklepie Internetowym albo kliknie (naciśnie) w odpowiedni link przesyłany 
    na końcu każdej wiadomości otrzymanej w ramach usługi Newsletter. Rezygnacja z usług Newsletter oznacza wypowiedzenie ze skutkiem natychmiastowym umowy o świadczenie drogą elektroniczną usługi Newsletter.
  8. Przedsiębiorca może rozwiązać w każdym czasie umowę w zakresie świadczenia usługi Newslettera z ważnych powodów tj.: 
    1. zmiana przepisów prawa w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną, która wpływa na wzajemne prawa i obowiązki stron lub zmiana interpretacji powyższych przepisów wskutek orzeczeń sądów, decyzji, rekomendacji właściwych urzędów lub organów;
    2. zmiana zakresu świadczenia usług przez Przedsiębiorcę poprzez wprowadzenie nowych, modyfikację lub wycofanie się z dotychczasowych funkcjonalności lub usług objętych Regulaminem;
    3. zmiana sposobu świadczenia usług spowodowana wyłącznie względami technicznymi lub technologicznymi.
    4. O zamiarze zaprzestania świadczenia usługi Newslettera Przedsiębiorca poinformuje Użytkownika z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem wysyłając stosowne zawiadomienie w tej sprawie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres elektroniczny podany przez Użytkownika w formularzu zamówienia usługi Newsletter.
    5. Zamówienie przez Użytkownika usługi Newsletter (dokonanie subskrypcji Newsletter) jest dobrowolne. Brak zamówienia usługi Newsletter, jak też rezygnacja z usługi Newsletter, 
      nie ma wpływu na możliwość korzystania ze Sklepu Internetowego w pozostałym zakresie, a w szczególności nie wpływa na świadczenie za jego pośrednictwem pozostałych usług.
    6. Wszelkie prawa do treści zawartych w przesyłanych przez Przedsiębiorcę Newsletterach, w tym treści stanowiących utwory w rozumieniu przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, należą do Przedsiębiorcy i nie mogą być bez jego wcześniejszej pisemnej zgody rozpowszechniane poza użytkiem własnym Użytkownika.
    7. Usługa Newsletter jako treść cyfrowa jest zgodna z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jej opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność oraz dostępność wsparcia, przydatność do szczególnego celu, do którego są potrzebne Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, o którym powiadomili oni Przedsiębiorcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Przedsiębiorca zaakceptował.
    8. Usługa Newsletter jako treść cyfrowa jest zgodna z umową, jeżeli nadaje się do celów, w których zazwyczaj korzysta się z treści cyfrowej tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk (np. czy newsletter nie zawiera innych treści niż informacje handlowe, etc.), występuje w takiej ilości i ma cechy typowe dla treści cyfrowej tego rodzaju i których Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter treści cyfrowej oraz publiczne zapewnienia złożone przez Przedsiębiorcę w Sklepie Internetowym.
    9. Jeżeli treść cyfrowa jest niezgodna z umową, Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może żądać doprowadzenia do jej zgodności z umową (np. przesłanie poprawnego Newslettera etc.). Przedsiębiorca może odmówić doprowadzenia treści cyfrowej do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do takiej zgodności jest niemożliwe (np. z powodu problemów technicznych etc.) albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Przedsiębiorcy (np. z uwagi na wymaganą technologię naprawy etc.). Przy ocenie nadmierności kosztów dla Przedsiębiorcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności oraz wartość treści cyfrowej zgodnej z umową.
    10. Przedsiębiorca doprowadza treść cyfrową do zgodności z umową w rozsądnym czasie od chwili, w której Przedsiębiorca został poinformowany o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia treści cyfrowej do zgodności z umową ponosi Przedsiębiorca.
    11. Jeżeli treść cyfrowa jest niezgodna z umową, Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy, gdy:
      1. doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów stosownie do art. 43m ust. 2 i 3 ustawy;
      2. Przedsiębiorca nie doprowadził treści cyfrowej do zgodności z umową zgodnie z art. 43 m ust. 4 ustawy;
      3. brak zgodności treści cyfrowej z umową występuje nadal, mimo że Przedsiębiorca próbował doprowadzić ją do zgodności z umową;
      4. brak zgodności treści cyfrowej z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środka ochrony określonego w art. 43m ustawy;
      5. z oświadczenia Przedsiębiorca lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta. 

 

  1. ZAKRES ODPOWIEDZIALNOŚCI PRZEDSIĘBIORCY
    1. Przedsiębiorca prowadzi bieżący nadzór nad technicznym funkcjonowaniem Sklepu Internetowego, zapewniając poprawność jego działania. Przedsiębiorca nie gwarantuje jednak stałej dostępności wszystkich funkcji Sklepu Internetowego, jak również jego bezbłędnego działania. Przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za niezadowalającą Użytkownika jakość i wydajność urządzeń końcowych Użytkownika (sprzętu elektronicznego) przy pomocy którego otwiera stronę Sklepu Internetowego.
    2. W działaniu Sklepu Internetowego mogą wystąpić przerwy spowodowane przyczynami technicznymi, w szczególności wynikłe z konieczności konserwacji Sklepu Internetowego lub systemów obsługujących. O planowanej przerwie w działaniu Sklepu Internetowego Przedsiębiorca będzie informować poprzez zamieszczenie w Sklepie Internetowym odpowiedniej informacji.
    3. Świadczenie usług za pośrednictwem Sklepu Internetowego może zostać przerwane w razie nienależytej jakości połączenia, uszkodzeń lub wad urządzeń końcowych (sprzętu elektronicznego), czy też awarii sieci telekomunikacyjnych, jak również w przypadku niewydolności serwerów, które są wykorzystywane do obsługi Sklepu Internetowego.
    4. Przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za sposób korzystania przez Użytkownika 
      ze Sklepu Internetowego.
    5. Przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za ograniczenia lub problemy techniczne istniejące 
      w urządzeniu końcowym (sprzęcie elektronicznym) należącym do Użytkownika, jak też za jakość usług transmisji danych, które uniemożliwiają lub ograniczają Użytkownikowi korzystanie ze Sklepu Internetowego. 
    6. Przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za niedziałanie lub nienależyte działanie Sklepu Internetowego na urządzeniu końcowym (sprzęcie elektronicznym), który nie spełnia wymagań określonych w Regulaminie.
    7. Przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług za pośrednictwem Sklepu Internetowego, jeżeli zostało to spowodowane okolicznościami siły wyższej. Siła wyższa rozumiana jest jako wszelkie nadzwyczajne zdarzenia o charakterze zewnętrznym, niemożliwe do przewidzenia przez Strony w chwili zawarcia umowy, 
      takie jak katastrofy, pożary, powodzie, wybuchy, niepokoje społeczne, działania wojenne, 
      ataki terrorystyczne, akty władzy państwowej itp., które w części lub w całości uniemożliwiają wykonanie zobowiązań ciążących na Przedsiębiorcy, w tym świadczenie usług za pośrednictwem Sklepu Internetowego.

 

  1. ZAKOŃCZENIE KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
    1. Użytkownikowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Sklepu Internetowego, bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia, tj. zaakceptowania Regulaminu, zarejestrowania 
      się w Sklepie Internetowym i założenia w nim Konta Indywidualnego Użytkownika. W celu wykonania tego uprawnienia Użytkownik powinien poinformować Przedsiębiorcę o swojej decyzji o odstąpieniu w drodze jednoznacznego oświadczenia przekazanego (pisemnie lub drogą elektroniczną) z wykorzystaniem danych kontaktowych Przedsiębiorcy, wskazanych w Regulaminie, w szczególności może posłużyć się formularzem, którego wzór stanowi Załącznik nr 2 do Regulaminu (wzór ten dostępny jest również pod adresem URL: http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2014/827/1, przy czym do jego otworzenia wymagany jest program do odczytywania dokumentów w formacie PDF). Do zachowania terminu na odstąpienie wystarczające jest wysłanie informacji dotyczącej wykonania przysługującego Użytkownikowi uprawnienia do odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. Pouczenie o prawie do odstąpienia stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu.
    2. Użytkownik może również w każdej chwili zakończyć korzystanie ze Sklepu Internetowego, wysyłając do Przedsiębiorcy, na adres e-mail: zamowienia@labaguette.pl prośbę o usunięcie Konta Indywidualnego Użytkownika ze Sklepu Internetowego lub klikając na przycisk „usuń konto” w zakładce „ustawienia” po wcześniejszym wybraniu zakładki „konto” na ekranie głównym co jest równoznaczne z wypowiedzeniem ze skutkiem natychmiastowym umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
    3. Odstąpienie od umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Sklepu Internetowego, jak też zakończenie korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób wskazany w ustępie 2 powyżej, jest równoznaczne z rezygnacją ze wszystkich Programów Lojalnościowych lub Konkursów, do których Użytkownik za pośrednictwem Sklepu Internetowego lub aplikacji mobilnej Przedsiębiorcy przystąpił, jak też z rezygnacją z usługi Newsletter.
    4. W przypadku odstąpienia od umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Sklepu Internetowego, jak też zakończenia korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób wskazany w ustępie 2 powyżej, wszelkie dane zgromadzone na Koncie Indywidualnym Użytkownika zostaną usunięte, a w szczególności usunięte zostaną wszelkie dane związane z uczestnictwem Użytkownika  w Programie Lojalnościowym lub Konkursie, przez co Użytkownik nie będzie uprawniony do skorzystania z korzyści płynących z uczestnictwa w Programie Lojalnościowym lub Konkursie.
    5. Zakończenie korzystania ze Sklepu Internetowego nie wiąże się z poniesieniem jakichkolwiek kosztów przez Użytkownika.

 

  1. ZMIANY REGULAMINU
    1. Przedsiębiorca może zmienić Regulamin albo wydać nowy Regulamin z ważnych powodów takich jak:
      1. zmiana w powszechnie obowiązujących przepisach prawa mająca bezpośredni wpływ 
        na treść Regulaminu i skutkująca koniecznością jego zmiany;
      2. zmiana w wykładni przepisów prawa przez sądy lub organy władzy publicznej mająca bezpośredni wpływ na treść Regulaminu i skutkująca koniecznością jego zmiany;
      3. wydanie orzeczenia lub decyzji przez sąd lub organ władzy publicznej mające bezpośredni wpływ na treść Regulaminu i skutkujące koniecznością jego zmiany;
      4. wprowadzenie nowych zasad korzystania ze Sklepu Internetowego;
      5. wprowadzenie nowych funkcjonalności w Sklepie Internetowym, a w szczególności rozszerzenie zakresu usług świadczonych za pośrednictwem Sklepu Internetowego;
      6. brak możliwości świadczenia usług za pośrednictwem Sklepu Internetowego na dotychczasowych warunkach;
      7. zapobieganie naruszeniom prawa, naruszeniom Regulaminu lub przeciwdziałanie nadużyciom;
      8. usunięcie niejasności lub wątpliwości interpretacyjnych treści Regulaminu, wprowadzenie zmian redakcyjnych Regulaminu;
      9. zmiana danych Przedsiębiorcy.
    2. O zmianie Regulaminu lub wydaniu nowego Regulaminu Przedsiębiorca powiadomi Użytkownika wysyłając zmieniony (z wyszczególnieniem zmian) lub nowy Regulamin za pośrednictwem poczty e-mail (na adres podany przy rejestracji przez Użytkownika) z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem, chyba że przepisy prawa wymagać będą wcześniejszego wejścia w życie. W powiadomieniu wskazana będzie data wejścia w życie zmian Regulaminu lub nowego Regulaminu.
    3. Warunkiem kontynuowania korzystania ze Sklepu Internetowego będzie zaakceptowanie zmian Regulaminu lub nowego Regulaminu przez Użytkownika poprzez zaznaczenie stosownej opcji w Koncie Indywidualnego Użytkownika / kliknięcie we właściwy link podany w wiadomości e-mail. W przypadku, gdyby Użytkownik nie chciał zaakceptować zmian Regulaminu lub nowego Regulaminu może on zakończyć korzystanie ze Sklepu Internetowego w sposób wskazany w § 13 ust. 2 Regulaminu.
    4. Zmiana Regulaminu lub wydanie nowego Regulaminu pozostanie bez wpływu na prawa nabyte przez Użytkownika przed ich wejściem w życie, w szczególności w zakresie zamówień złożonych na podstawie poprzednio obowiązującego Regulaminu.
    5. Zmiana wskazanych w Regulaminie adresów stron internetowych, adresów e-mail i numerów telefonów, nie stanowi zmiany Regulaminu. O takich zmianach Użytkownicy powiadamiani będą drogą elektroniczną, a zmiany te będą również notyfikowane Użytkownikom na stronie Sklepu Internetowego.
  2. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
    1. Prawem właściwym dla stosunków wynikających z Regulaminu, w tym umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Sklepu Internetowego, jak też umowy o świadczenie usługi Newsletter, a także dla rozstrzygania wszelkich ewentualnych powstałych na tym tle sporów, 
      jest prawo polskie.
    2. Wybór prawa polskiego nie pozbawia Konsumenta oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta ochrony przyznanej im na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy między Przedsiębiorcą a tymi podmiotami na mocy prawa, które byłoby właściwe przy braku wyboru.
    3. Wszelkie spory wynikłe na tle stosowania postanowień Regulaminu i umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Sklepu Internetowego, jak też umowy o świadczenie usługi Newsletter będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny.
    4. Niniejszy Regulamin jest dostępny bezpłatnie w Sklepie Internetowym oraz w siedzibie Przedsiębiorcy pod adresem: ul. Beskidzka 27, 30-622 Kraków.
    5. Postanowienia umów mniej korzystne dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta niż postanowienia ustawy z dnia 30.05.2015 o prawach konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się postanowienia tej ustawy.
    6. Regulamin obowiązuje od dnia 01.06.2024 r.

ZAŁĄCZNIK NR 1 DO REGULAMINU

 

POUCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY

zawartej poza lokalem

(zgodnie z ustawą z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta)

 

Prawo odstąpienia od umowy

  1. Mają Państwo prawo odstąpić zarówno od umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną 
    za pośrednictwem Sklepu Internetowego, jak też od umowy o świadczenie drogą elektroniczną usługi Newsletter w terminie 14 dni, bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Odstąpienie od umowy 
    o świadczenie usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Sklepu Internetowego jest równoznaczne z odstąpieniem od umowy o świadczenie drogą elektroniczną usługi Newsletter, ale nie odwrotnie.
  2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia każdej z tych umów, tj. odpowiednio od dnia założenia Konta Indywidualnego Użytkownika oraz od dnia zamówienia usługi Newsletter.
  3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas, 
    tj. LA BAGUETTE spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie (ul. Beskidzka 27, 30-622 Kraków) adres e-mail: zamowienia@labaguette.pl o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).
  4. Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
  5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

ZAŁĄCZNIK NR 2 DO REGULAMINU

formularz nie jest obowiązkowy

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

 

 

- adresat: 

LA BAGUETTE spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie 

ul. Beskidzka 27, 30-622 Kraków 

adres e-mail: zamowienia@labaguette.pl

 

Ja/My (*) niniejszym informuję/informujemy (*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy 
o świadczenie usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Sklepu Internetowego / umowy o świadczenie drogą elektroniczną usługi Newsletter (*)

Data zawarcia umowy ______________

Imię i nazwisko konsumenta (-ów) __________________________________

Adres konsumenta (-ów) _________________________________________

Podpis konsumenta (-ów) _______________________________________

Data ______________________

(*) niepotrzebne skreślić